
Werkzaamheden Van ‘t Hogerhuysstraat officieel van start
| cds | Door: Redactie
De werkzaamheden aan de Van ‘t Hogerhuysstraat zijn officieel van start. Het werk begon in de morgen van zondag 28 juni 2026 en wordt uitgevoerd door Kuldipsingh Infra. Volgens minister Stephen Tsang van Openbare Werken en Ruimtelijke Ordening (OWRO) is dit project een belangrijke stap in de verbetering van de infrastructuur en de waterhuishouding in Paramaribo. Hij benadrukt dat het veel verder gaat dan het aanbrengen van een nieuwe asfaltlaag. Ook het totale ontwateringssyteem van de omgeving wordt aangepakt, wat betekent dat Beekhuizen en omliggende gebieden in de toekomst beter beschermd zijn tegen wateroverlast
De uitvoering van het project duurt volgens planning 20 maanden. Tot medio juli worden tijdelijke maatregelen getroffen om de weg zoveel mogelijk begaanbaar te houden, terwijl kolken worden gereinigd en verstoppingen opgeheven. Bij aanvang van de werkzaamheden stuitte men op grote hoeveelheden afval in de riolering, waaronder plastic flessen, stenen en zelfs een zinkplaat. Minister Tsang
Projectmanager Rodney Wongsosoeparto van Kuldipsingh Infra licht toe dat de eerste fase bestaat uit noodmaatregelen om de verkeershinder zoveel mogelijk te beperken. Daarna volgen de aanleg van nieuwe rioleringen, de wegfundering en de verbreding van de weg naar een dubbele driebaansweg. “We gaan in shiftverband werken totdat het werk af is”, zegt de projectmanager. Er wordt voornamelijk in de avond en nacht gewerkt, zodat het verkeer overdag zo min mogelijk hinder ondervindt.
Aan weggebruikers en omwonenden wordt gevraagd rekening te houden met tijdelijke afsluitingen en omleidingen. “Met alle respect wil ik een beroep doen op de samenleving om geduld te hebben tijdens de werkzaamheden. We doen ons uiterste best om de overlast te beperken”, aldus Wongsosoeparto. Daarnaast
| cds | Door: Redactie




































